Zadbaj o zdrowe krążenie z Biolit Europe

Temperatura na zewnątrz wzrasta, a wraz z nią liczba garderoby jaką mamy na sobie sukcesywnie się pomniejsza. Nadeszła pora na zamianę ciepłych swetrów na przewiewne koszulki, ulubione sukienki lub wygodne szorty. Co jednak może nas przed tym blokować?

Czym są pajączki na nogach?

Pajączki – czyli siatka poszerzonych naczyń  żylnych, która powstała na skutek pęknięcia kruchego naczynia.

A jak im zapobiec? Poniżej przedstawimy kilka rad, które pomogą Wam w zachowaniu zdrowia i prawidłowego krążenia kończyn dolnych.

DEFINICJA

Pajączki na nogach naczyniowe są nazywane fachowo telangiektazjami, najczęściej występują u kobiet, i są powodem dyskomfortu oraz obniżenia własnej samooceny. Czerwone, sinofioletowe tzw. ‘’ pajęcze sieci’’ oprócz problemu estetycznego mogą być jednym z pierwszych zwiastunów problemów zaburzeń krążenia i wymagać wizyty u specjalisty! Stąd też należy bacznie obserwować swoje ciało i w razie potrzeby skorzystać z odpowiedniej porady.

Przyczyny powstawania pajączków

Jakie są przyczyny powstawania pajączków na nogach?

  • Predyspozycje genetyczne– jeżeli Twoi rodzice zmagają się z problemem pajączków, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że Ciebie tez on dotknie. Ważne jest więc abyś zadbał o swoje zdrowie, i wykluczał tzw. czynniki środowiskowe zmniejszając ryzyko problemu.
  • Praca– siedząca lub stojąca. Przy wielogodzinnym pozostawaniu w tej samej pozycji- żyły w nogach są poddane cięższej pracy aby móc pompować krew w kierunku serca
  • Ciąża i towarzyszące jej zmiany hormonalne, dodatkowe kilogramy oraz zwiększenie przepływu krwi w żyłach również sprzyjają powstawaniu niechcianych zmian
  • Palenie tytoniu
  • Oparzenia słoneczne – szkodliwe promieniowanie UVA i UVB może być powodem pęknięcia naczyń krwionośnych, zwłaszcza na wrażliwej skórze twarzy
  • Nadwaga – dodatkowe kilogramy mogą powodować zwiększony nacisk na żyły
  • Niska aktywność fizyczna
  • Zaburzenia hormonalne

Pamiętaj również, że zbyt ciasne ubrania powodują dodatkowy nacisk na żyły i mogą stanowić kolejną przyczynę powstawania pękających naczynek!

Czytaj także: Naturalne sposoby na żylaki na nogach

Jakie objawy towarzyszą ‘’pajączkom’’?

  • Nieestetyczny wygląd, który dla wielu kobiet stanowi główny problem. Pajączki zwykle powstają płytko pod skórą i są łatwo widoczne dla otoczenia
  • zmęczone nogi – uczucie dyskomfortu, ciężkości czy nawet dolegliwości bólowe, to częste problemy krążeniowe, które potrafią uprzykrzyć życie człowieka
  • Skurcze mięśni pojawiające się często w okolicach łydek, czy stóp
  • Swędzenie obejmujące obszary, na których występują pajączki
  • Obrzęk kostek, stóp czy całych nóg

Jak zachować zdrowe krążenie i zmniejszyć ryzyko powstania pajączków?

Faktem jest, że pęknięte już naczynie nie zniknie samo, a aby się go pozbyć potrzebna jest konsultacja z lekarzem lub specjalistą gabinetu medycyny estetycznej, warto więc zachować zdrowy tryb życia i zmniejszyć ryzyko powstania takich zmian. Jak to zrobić?

  1. Dieta
  • Bogata w flawonoidy– antyoksydanty posiadające właściwości uszczelniające naczynia krwionośne, przecwizapalne i przeciwwolnorodnikowe. W literaturze fachowej opisuje się, że najbardziej korzystne właściwości na organizm ludzki mają kompleksy flawonoidowe zawarte w surowcach roślinnych, a znajdziemy je m.in. w gryce (Fagopyrum esculentum), aronii ( Aronia melanocarpa), liściu brzozy ( Folium betulae), liściach malin ( Folium Rubi).
  • Antocyjany– dieta dla zdrowia układu krażenia, powinna zawierać również surowce roślinne bogate w te związki roślinne. Antocyjany posiadają właściwości przeciwutleniające- zapobiegające szkodliwym odziaływaniom na ściany naczyń krwionośnych, wykazujące dodatkowo korzystne właściwości p/obrzękowe i p/zapalne. Antocyjany znajdziemy m.in. w owocach czarnej borówki, aronii, bzu czarnego czy winogron.
  • C która korzystnie wpływa na stan ścian naczyń krwionośnych. Zamiast syntetycznej wersji , możesz wybrać jej naturalne źródła czyli owoce i warzywa, a także rośliny w tym pietruszka, papryka, owoc aronii, owoc czarnej porzeczki, szpinak, jarmuż czy liście malin

Dieta dla zachowania zdrowia układu krążenia powinna zawierać również dobrej jakości kwasy Omega3, związki takie jak rutyna czy escyna, posiłki z odpowiednia podażą błonnika i wody tak aby zapobiegać możliwym zaparciom.

Pamiętaj!  Ważna jest również rezygnacja z produktów wysoko przetworzonych, z duża zawartością soli, niezdrowych tłuszczów, i alkoholu.

  1. Aktywność fizyczna sprzyjająca utrzymaniu prawidłowej wagi, zachowaniu właściwego krążenia i przepływu krwi w kończynach dolnych. Wybierz zajęcie, które sprawi Ci radość, a jednocześnie zadba o Twój piękny wygląd. Już umiarkowana aktywność fizyczne może przyczynić się do zmniejszenia wystąpienia zaburzeń krążenia!
  2. Zmiana pozycji ciała– dotyczy to zarówno długotrwałej pozycji siedzącej jak i stojącej. Aby pobudzić przepływ krwi co jakiś czas zmień pozycje, rozciągnij się, pochodź chwilę. I uwaga! Nie zakładaj nogi na nogę- to kolejny powód niepotrzebnego ucisku, utrudniającego prawidłowy przepływ krwi
  3. Pończochy uciskowe odpowiednio dobrane przez specjalistę wspomogą odpowiednie krążenie
  4. Pielęgnacja – zadbaj o siebie kompleksowo od wewnątrz i zewnątrz. Żele, kremy zawierające związki pomocne w utrzymaniu prawidłowej elastyczności ścian naczyń krwionośnych Ci w tym pomogą!

Odżywiaj się zdrowo z Biolit Europe

Dbaj o siebie zgodnie z powyższymi zaleceniami, dostarczaj organizmowi dobrej jakości pokarmów, i dodaj do swojej diety wysokiej jakości suplementy diety i kosmetyki stworzone z myślą o pielęgnacji skóry naczyniowej.

Związki roślinne zawarte w produktach Biolit pochodzą z terenów wolnych od przemysłu z malowniczego Ałtaju, gdzie narażone na trudne warunki atmosferyczne stanowią bogactwo składników odżywczych pomocnych w zachowaniu zdrowia układu krążenia.

Seria produktów Wienorm to kompleksowe działanie w trosce o odpowiedni stan naczyń krwionośnych.

Wienorm granulki to suplement diety na bazie ekstraktów roślinnych z aronii, gryki, brzozy, pięciornika kurzego ziela, przywrotnika pospolitego, maliny , sproszkowanej plechy listownicy. Naturalne źródło flawonoidów, antyoksydantów, antocyjanów, rutyny, witaminy C, związków stanowiących podstawę diety dla zachowania zdrowia naszych żył.

Wienorm granulki to produkt dla osób chcących zachować prawidłowy stan i elastyczność naczyń krwionośnych, odpowiedni przepływ krwi, dobre krążenie mikronaczyniowe i zmniejszone ryzyko pęknieć naczyń krwionośnych. Odpowiedni dla osób z wielogodzinną siedzącą lub stojącą pracą, narzekających na uczucie zmęczonych, bolesnych nóg z występującym obrzękiem.

A aby kompleksowo zadbać o zdrowe krążenie, zewnętrznie stosuj Wienorm krem– mix ekstraktów roślinnych z  kwiatu kasztanowca, naostrzyka, kwiatu nagietka, przywrotnika pospolitego, gryki zwyczajnej. Bogata konsystencja kremu, łatwo się rozprowadza i będzie doskonałym uzupełnieniem pielęgnacji skóry narażonej na kruchość naczyń krwionośnych. Ekstrakt z kasztanowca i gryki zawarte w kremie wspomagają utrzymanie prawidłowego krążenia żylnego i zdrowia naczyń krwionośnych, a nagietek stanowi naturalne źródło witamin, aminokwasów i przeciwutleniaczy dzięki czemu wspomaga naturalne procesy regeneracji skóry. Po męczącym dniu nanieść niewielką ilość kremu i wykonaj delikatny masaż kolistymi rękami w kierunku od stóp ku górze- to doskonale pobudzi przepływ krwi i zmniejszy uczucie dyskomfortu i tzw. ‘’zmęczonych nóg’’.

Gama Wienorm sprawdzi się również u osób ze skłonnością do hemoroidów- dyskomfort, ból w okolicach odbytu skutecznie złagodzą związki aktywne zawarte w kremie, a rośliny zawarte w suplemencie wspomogą odpowiednią kondycję i elastyczność naczyń krwionośnych.

Pękające naczyńka w okolicach nosa i twarzy? Nie dopuść do tego. Nanieść niewielką ilość kremu i zadbaj o odpowiednią kondycję skóry wolnej od pajączków.  I pamiętaj chroń skórę przed słońcem!

Jak widzisz wachlarz możliwości związków roślinnych zawartych w produktach Biolit jest szeroki, a ich zastosowanie zgodnie z definicją adaptogenów – wielonarządowe. Przygotuj się do lata z naszymi produktami i ciesz się jego urokami, bez uczucia dyskomfortu tzw. ‘’zmęczonych’’ i ciężkich nóg.

Źródła wiedzy:

  1. prof.dr hab. nauk przyr. Zofia Błach Olszewska, prof.dr hab. farm. Anna Długosz, prof.dr hab.med. Barbara Kowal- Gierczak, prof.dr hab. farm. Eliza Lamer- Zarawska, , prof.dr hab.med. Jan Niedoworok. „ Fitoterapia i Leki Roślinne. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007
  2. Handbook of medicinal herbs”, wyd. 2, opracowane przez J. Duke i wsp., 2002, CRS Press
  1. Teresa Makowiec-Dąbrowska. Wpływ aktywności fizycznej w pracy i życiu codziennym na układ krążenia. Instytut Medycyny Pracy im. prof. dra med. Jerzego Nofera w Łodzi Wydział Nauk o Zdrowiu, Uniwersytet Medyczny w Łodzi. 2012 Via Medica
  2. Noszczyk W., Żylaki i inne choroby żył, Warszawa 2006.
  3. Reinharez D., Żylaki. Profilaktyka i leczenie, tłum. Z. C. Miśkiewicz, Warszawa 1993.
  4. Białkowska M., Szostak W. B., Żywienie w otyłości, [w:] Żywienie człowieka zdrowego i chorego, tom 2, J. Hasik, J. Gawęcki (red.), Warszawa 2008, s. 154-164
  5. Wytyczne ESC dotyczące prewencji chorób układu sercowo-naczyniowego w praktyce klinicznej w 2016 roku. Kardiologia Polska 2016; 74, 9: 821–936.
  6. Katarzyna Florkowska, Wiktoria Duchnik, Anna Muzykiewicz, Joanna Zielonka-Brzezicka,
    Adam Klimowicz. Flawonoidy w profilaktyce i leczeniu miażdżycy. Probl Hig Epidemiol 2017, 98(3): 217-225
  7. Maciej Kielar. Metody leczenia teleangiektazji. I Katedra i Klinika Chirurgii Ogólnej i Naczyniowej, II Wydziału Lekarskiego WUM oraz Wydział Nauki o Zdrowiu Uniwersytetu im. J. Kochanowskiego w Kielcach. Chirurgia po Dyplomie 2013; 8 (2): 25-31
  8. https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/4722-varicose-veins

Powyższy materiał nie stanowi porady o charakterze medycznym, stanowi wyłącznie treść informacyjną i w rozumieniu obowiązujących przepisów prawnych nie może być traktowany jako specjalistyczna porada medyczna, diagnoza lub instrukcja w zakresie leczenia; ponadto nie może stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń.